Névjegykártyám.hu
Névjegykártya készítés a PrintPix Nyomdánál

Névjegykártya hibák

 

színes névjegykártyák

Sokan keresnek meg minket azzal, hogy adjunk tanácsot nekik „valami jó” névjegykártya elkészítéséhez . Erre válaszolni ugyebár nehéz, mert egy jó névjegykártya tükrözi tevékenységünket és megfelelően informál is. Az, ami egyik ügyfélnél működik, nem biztos hogy megfelelő lesz a másiknál is. Ezért nem mennénk bele abba, hogy mi a jó, erről már esett szó a  7 tipp a szuper névjegykártyához, vagy a névjegykártyák feljavításáról szóló cikkeinkben, inkább azt ecsetelnénk mi az, amit felejtsünk el, ha névjegykártya készítésre adjuk a fejünket.

1. Ne becsülje le cégét

Nem kell Magyarország top 100-as forgalmat bonyolító cégei között lennie ahhoz, hogy igényes és hatékony névjegykártyája legyen , mellyel felhívja magára és cégére az emberek figyelmét. Törekedjen a profizmusra a névjegykártya készítés során, bármekkora is az ügyfélköre! Legyen profi névjegykártyája, amellyel megmutatja, hogy ugyanolyan jó (ha nem jobb), mint a nagy cégek!

2. Miniatűr szöveg

Találkozott már olyan névjegykártyával, amelynek előlapja több, mint felét valamilyen tetszetős grafika borította, és tulajdonosának neve apró betűkkel, alig észrevehetően volt rányomtatva? Vagy az elérhetőségeinek leolvasása pár másodperces koncentrációt igényelt? Nos, mi igen. Sajnos elég sokszor. És biztosak vagyunk benne, hogy egy ilyen névjegykártya könnyedén a szemetesben végezheti , miután új tulajdonosa megunja az értékes adatok kibogarászását.

Legyen jól látható a neve, telefonszáma, e-mail címe és weboldala elérhetősége. Nincs weboldala? Olyan nincs, hogy nincs! KELL! Lényeg, hogy legyen minden jól látható, és könnyedén értelmezhető. Rohanó világban élünk (csak hogy egy kis közhelyet is vigyünk bele…) és az emberek a direkt információkat kedvelik, amire gyorsan rátalálnak, könnyedén értelmezik és nem kell hozzá nagyító. Nincs idő bogarászni és gondolkodni. Hogy ez jó, vagy rossz, azt nem a mi tisztünk eldönteni, de tény, hogy az Ön vevője is így működik, és erre gondolni kell a névjegykártya készítéskor is.

3. Fizikai cím hiánya

Tegyük fel, hogy nem akarja megadni munkahelye címét, mert otthonról dolgozik. Sajnos rossz hírünk van! Amennyiben információkat tart vissza leendő ügyfelei előtt elérhetőségeivel kapcsolatban, az bizalmatlanságot fog eredményezni leendő ügyfélkörében. Ebben az esetben használjon postafiókot, amely elegáns megoldás a fizikai levelek átvételéhez anélkül, hogy ki kéne adnia privát címét. Minden esetben tegyen fizikai elérhetőséget is névjegykártyájára , mellyel profizmust és időtállóságot sugall.

Színes névjegykártya fizikai cím nélkül

4. Műanyag felület

Mi is azt ajánljuk ügyfeleinknek, hogy névjegykártyájuk különbözzön a többitől , mert ez már eleve előnyt ad nekik a konkurenciával szemben. Azonban nem szabad átesni a ló túloldalára. Nagy ritkán találkozunk olyan műanyagból készült névjegyekkel, melyek anyaga teljes mértékben alkalmatlan mondjuk a jegyzetelésre. Persze a névjegykártya nem jegyzetfüzet, de praktikus, ha rá tud írni pár dolgot az illetőről, akitől kapta. Bizonyos felületeken azonban nem tapad meg a tinta, így javasoljuk a papír alapanyagot, melyre kérjünk inkább lakkozást vagy fóliázást a névjegykártya készítéskor.

Kiváncsi mennyibe kerül? Kérjen árat most!

Volt is rá példa egyszer, hogy egyik munkatársunk egy szakmai kiállításról ilyen névjegykártyával tért vissza, amelyre az eredeti gazdája elvileg írt pár sort. Sajnos mire hozzánk ért a névjegy, az írás felismerhetetlenségig lekopott.

5. Üres hátlap

Névjegykártyájának hátoldala egy első osztályú reklámfelület, melyet nagyon sokan egyszerűen üresen hagynak. Használja ki ezt az értékes felületet valamilyen plusz információ megosztására. Helyezze el szolgáltatásait, legkelendőbb termékeit, akcióit, kuponokat, vagy bármilyen fontos információt, mely az üzletével kapcsolatos lehet.

Tegyen róla, hogy ügyfelei megőrizzék névjegykártyáját úgy, hogy névjegykártyája valamilyen kedvezményre jogosítja fel új tulajdonosát. Pl.: „A névjegykártya felmutatásával minden termékből 10% engedményt kap.”, vagy „Amennyiben felmutatja névjegyemet első vásárlásakor, ajándék légfrissítőt kap!”.

6. Lyukas cipő hatás

Mindenki ismeri a mondást, miszerint csak a suszter jár lyukas cipőben. Sokan palástolják saját hiányosságukat ezzel a mondattal, azonban ki kell ábrándítsunk mindenkit, ez nem egy követendő üzleti modell. Használja termékeit, mert ezzel is bizalmat kelt vevőiben. Hallottunk már olyan sztorit is, melyben a weboldaltervező névjegyén nem volt web elérhetőség.  Ez eléggé visszatetsző egy friss ismeretségen alapuló üzleti kapcsolatban.

Ha weboldalakat készít, legyen szuper weboldala! Ha bőrkabátot árul, hordja is őket! Ha nyomdában dolgozik, legyen különleges névjegykártyája (amilyen nekünk is)! Arra nézzen, amerre megy, és éljen úgy, hogy mindenki elhiggye Ön körül, hogy a szolgáltatása a világ legjobb dolga, és ez a névjegykártyáján is tükröződjön !

 

Webfejlesztő cég névjegykártyája weboldal nélkül

7. Egyedi terméktulajdonság (USP) hiánya

Egy grafika, név és az elérhetősége nem fognak senkire sem mély benyomást tenni, hacsak nincs olyan hírneve, amit elég csupán kiejteni ahhoz, hogy mindenki tudja, ki is Ön. Ám más esetben az is előfordulhat, hogy egy ügyféllel való találkozása után pár nappal kérdően böngészi „potenciális” ügyfele az Öntől kapott névjegykártyát, hogy „Ki is volt ez a fazon???”.

Ezt könnyedén elkerülheti egy pár szavas mondat beszúrásával – gondoljon erre a névjegykártya készítés előtt! Írja le röviden, mivel foglalkozik és mire nyújt megoldást szolgáltatásaival. Ezt nagyon sokan elfelejtik, mert azt gondolják, „Azért adtam neki névjegyet, mert beszéltem vele. Biztosan tudja, ki vagyok!”. Sajnos az emberi agy nem így működik. Amilyen gyorsan befogadunk információkat, olyan gyorsan el is felejtjük azokat. A névjegykártya kiváló eszköz arra, hogy emlékeztessük leendő ügyfeleinket , kik is vagyunk.

Vegyünk egy példát: egy diabetikus édességeket készítő cukrász a következőt írhatná rá névjegykártyájára: „Megédesítem mindennapjait cukormentes süteményeimmel!”.

 

8. Egyedi megjelenés hiánya

Amennyiben rendelkezünk már másoktól kapott névjegykártyákkal, vegyük elő és nézzük őket végig. Valószínűleg 90%-ban majdnem ugyanolyanok lesznek: fehér háttér, fekete betűk, logó, színes sáv valahol az oldalán, alján, tetején. Szépek, némelyik elegáns, de sajnos egyik sem egyedi. Mit tehetünk? Számos megoldás létezik a nyomdaiparban, mellyel könnyedén kitűnhetünk a sorból. Nézzünk meg párat:

  • sarokkerekítés
  • mini térkép elhelyezése a hátoldalon
  • hátlap bónuszjeggyé alakítása
  • az általad forgalmazott termék formájú a névjegykártya (pl.: mobiltelefon)
  • különleges effektlakkozási módszerek (pl.: illatos lakk virágbolt esetén)
  • dombornyomás (logót, vagy feliratot)
  • hajtott névjegykártya
  • stb.

A rendelkezésre álló technológiák ötvözésével a lehetőségek tárháza hatalmas, határt csak a fantáziánk és pénztárcánk szabhat. A további ötletelésért nézzen szét  névjegykártya felületnemesítési megoldásaink között.

Egyszerű névjegykártya fehér háttérrel

9. „Majd én megoldom otthon”

Akármennyire is próbálkozunk, az otthon készült, sufni névjegykártyák soha nem versenyezhetnek a professzionális nyomdagépeken és szakértő kezek alatt készülő névjegyekkel. A különböző perforált szélű, olcsó, és amatőr hatást keltő könnyű papírra, otthoni technológiával készített névjegykártyák többet rontanak üzleti megítélésünkön, mint amennyit spórolunk a névjegykártya készítés költségein. Bár ha kiszámolnánk, hogy egy laikus mennyi időt tölt egy-egy ilyen otthoni nyomdatermék elkészítésére, biztosak vagyunk benne, hogy bőven ráfizetést állapíthatnánk meg.

Egy profin elkészített, minőségi névjegykártya minden tekintetben pozitívan hat üzletünkre és méltón képvisel minket bármilyen szituációban. Egy jó névjegykártyába egyszer kell beruházni, de ez a befektetés többszörösen is megtérül.

 

Talált hibát saját névjegykártyáján is? Akkor itt van pár tipp, hogyan javíthatja fel meglévő névjegyét .

 

 

Tetszett a cikk? Mutassa meg ismerőseinek is: 

További érdekességek névjegykártyákkal kapcsolatban:

A névjegykártya történelme
Hogyan indult a névjegykártya világhódító útjára? Hol kezdődött története és milyenek voltak az első nevünket hirdető papírok? Tudjon meg többet a névjegykártya készítés kezdeteiről.
7 tipp a szuper névjegykártyához
A névjegykártya még mindig az üzleti élet egyik nagyon komoly reprezentációs eszköze. Tekintsük meg, hogyan használhatjuk őket hatékonyan.
két elegáns, öltönyös úriember kezet fog
Etikett, szokások, protokoll. Helyre rakjuk a névjegykártyák átadásával kapcsolatos tévhiteket és félreértéseket. Legyen profi az üzleti etikettben is!
színes névjegykártya tervek fehér háttér előtt
Bemutatjuk hogyan változott a névjegykártyák megjelenése és funkciója az elmúlt évtizedekben Magyarországon.
A tömegtermelés elfojtja az egyediséget és a kreativitást. De vannak névjegyek, melyek fittyet hánynak a konvencióknak! Ezekből lehet leginkább ihletet meríteni a névjegykártya készítés során.
szófelhő részlet nyomdai kifejezésekből kialakítva
Helyezzünk névjegykártyánkra olyan szlogent, mely egyértelműen azonosítja cégünket a fogyasztók számára. Legyen tömör, rövid, ám annál beszédesebb.